logo

Badania lojalności klienta – mierz online, działaj realnie

Zaufanie w stosunku do marki ze strony klienta, a także umiejętność utrzymania pozytywnych relacji z konsumentami buduje korzystny wizerunek firmy. Konkretne oczekiwania klienta wobec produktów i usług oferowanych przez firmę wymagają reakcji ze strony marketingowej, PR-owej lub ze strony działu obsługi. Aby móc odpowiednio reagować na oczekiwania klienta, należy się z nimi najpierw zapoznać. Mając możliwość badania lojalności klienta mają państwo wgląd w:
 

  • zróżnicowane postawy konsumenckie swoich klientów,
  • style podejmowania decyzji zakupowych, 
  • poziom zadowolenia klienta z jakości oferowanych produktów i usług przez Państwa markę,
  • opinie i sugestie potencjalnych konsumentów, dotyczących nowych produktów i usług,
  • liczby dotyczące klientów utożsamiających się z Państwa marką, klientów neutralnych oraz krytyków.

 

Jak zmierzyć lojalność w badaniu?

Najbardziej zaawansowane oraz sprawdzone metody i narzędzia badawcze stosowane w marketingu posłużą Państwu, aby wydobyć informacje o opinii klienta, dotyczących oferowanych produktów i usług. Badania lojalności klienta prowadzone za pomocą łatwej w obsłudze aplikacji SurvGo™, pozwalają pozyskać zróżnicowane opinie od celowo wybranych grup konsumentów lub losowo dobranych osób. Dzięki temu badania lojalności klienta zapewniają pełną rzetelność. Procedura badawcza we wspomnianej aplikacji, gromadzi dane, które można w pełni wykorzystać do wprowadzania skutecznych przemian dotyczących:  

  • Wypromowania marki bliskiej klientowi,
  • Poprawy jakości opieki posprzedażowej,
  • Wzrostu standardów obsługi klienta,
  • Uzyskania przewagi nad konkurencją w branży,
  • Pozyskania nowych klientów,
  • Utrzymania obecnych klientów, jako wiernych marce,
  • Udoskonalenia produktów i usług na podstawie opinii i ocen,
  • Wprowadzenia na rynek nowych produktów i usług

 

Krytyka, neutralność i promocja

Zróżnicowany klient wymaga różnego rodzaju działań marketingowych i PR-owych. Aby dowiedzieć się, kto z Państwa klientów będzie chętnie promował markę, a kogo należy traktować jako klienta, który może zaszkodzić – należy zastosować w badaniach wskaźnik NPS. Net Promoter Score wskaże Państwu tych, którzy mogą działać na niekorzyść marki, robiąc dla niej czarny PR. Określając poziom wskaźnika NPS, czyli odejmując odsetek krytyków od promotorów uzyskają Państwo informacje o kondycji marki. Decydują o tym standardy uzyskiwane na poziomie 0-100, gdzie wynik 70+ oznacza światową klasę.

 

Wynik wskaźnika NPS

 

Jakość obsługi klienta na bardzo wysokim poziomie oraz umiejętność odpowiedzi na potrzeby konkretnych konsumentów to podstawy sukcesu największych, wśród znanych dziś marek na świecie. Klient, który zauważa zaangażowanie personelu w jego sprawę, a także odpowiedzi na sugestie dotyczące ewentualnych zmian zwiększa swoje zaufanie w stosunku do marki. Ze zwykłego konsumenta i neutralnego klienta, staje się aktywnym promotorem jej produktów i usług. Większa współpraca klienta z marką przyniesie korzyści obydwu stronom. Jednakże najpierw należy do opinii klientów dotrzeć.

 

SurvGo™ - prowadź badania wygodnie

Aplikacja SurvGo™ to wygodny sposób na przeprowadzenie badań marketingowych oraz badań opinii z wykorzystaniem wskaźnika NPS. Badania lojalności klienta wykreowane poprzez wskazaną aplikację są proste do przeprowadzenia, przy pomocy gotowych szablonów kwestionariuszy ankiet. Dobór próby badawczej z ogólnopolskiego panelu Badanie Opinii pozwoli na uzyskanie opinii od szerokiego grona osób (dostęp do panelu posiada ponad 50 tyś. osób). Państwa badanie może trafić do ankietowanych za pomocą różnych metod:

  • przez zaproszenie w formie SMS,
  • za pomocą linka dostępnego na portalu społecznościowym,
  • poprzez zaproszenie wysyłane drogą mailową 

Aplikacja jest dostępna na każdego rodzaju urządzeniu mobilnym. Dzięki temu wypełnianie ankiet, jak i wgląd do wyników badań przez osobę zlecającą jest stale możliwe w trakcie badania. Możliwość zmodyfikowania kwestionariusza badań, jak i pomoc specjalistów w zakresie badań marketingowych sprawia, że proces badawczy staje się profesjonalny, a na uzyskanych wynikach można oprzeć strategie rozwojowe firmy.

Copyright © 2018 Biostat