logo

Badanie rynku: kilka podstawowych danych

Badanie rynku: kilka podstawowych danych

Gromadząc, opracowując i analizując dane przeprowadza się badania rynku, które to dotyczą zarządzania marketingowego. Ogólnie rzecz ujmując sam proces badawczy rozpoczyna się od zdefiniowanie problemu badawczego, a kończy wraz z przedstawieniem pozyskanych wyników, wniosków oraz z przedstawieniem zaleceń.

Bada się po to, aby zrozumieć
Uzyskaną wiedzę w przedstawionym typie badań można praktycznie zastosować w podejmowanych działaniach. Do badań rynku odnosi się, gdy chodzi o:

  • analizę danej sytuacji;
  • kontrolę postępów, sukcesów;
  • kreowanie i zarządzanie marką.

Przede wszystkim regularność i uporządkowanie
Należy jednak pamiętać, że badania te trzeba przeprowadzać regularnie. Jest to o tyle ważne, że w pozytywny sposób wspiera rozwój, ale tylko jeśli wyniki badań odnoszą się do aktualnej sytuacji, która jak wiadomo ciągle się zmienia ze względu na zmienne czynniki. W samym procesie badawczym wyróżnia się następujące etapy:

  • definicję;
  • projekt;
  • dane;
  • analizę;
  • raport;
  • decyzję;
  • realizacja.

W badaniu obecny jest człowiek
W definicji zawiera się określenie problemu badawczego oraz skonkretyzowanie celów badania. Jeśli chodzi o otrzymane wyniki to należy zwrócić uwagę na zachowania konsumenckie, w których zawarte są ludzkie motywacje i które są wynikiem dążenia do zaspokojenia potrzeb, a nie chwilowych stanów emocjonalnych. Przy czym Maslow wyróżnia:

  • motywację będącą skutkiem niedoboru;
  • motywację wzrostu.

W drugim przypadku chodzi o to, że jednostka chce wyjść poza to, co zrobiła i czym dotychczas była. Natomiast w pierwszym wypadku chodzi o przywrócenie fizycznej/psychicznej równowagi.

Dopasowanie badania do czasu.
Koncentrując się na przeprowadzeniu wartościowego procesu badawczego w kwestii badania rynku należy uwzględnić:

  • rozwój nowych technologii;
  • skrócony czas podejmowania decyzji.

Te dwa czynniki mają wpływ na zarówno na dobór metod badawczych, jak i same konstruowanie celu badawczego czy dostosowanie języka do odbiorcy. Ważne jest także, aby metody badawcze odpowiadały wymogom zlecającego badanie, ale także zachowywały normy etyczne.

Decyzje oddziałują na każdą część
W ramach badań rynku można przeprowadzić analizę rynku. Polega ona na jednorazowym zgromadzeniu informacji i opisaniu aktualnej sytuacji rynkowej dla badanego podmiotu. W skutek czego można dokonywać racjonalnych wyborów. Należy przy tym pamiętać, że uzyskane wyniki należy interpretować indywidualnie, jak i społecznie z uwzględnieniem skutków, jakie mogą przynieść konkretne decyzje.

Badania rynku w świetle motywacji konsumentaCzym jest i jak badać poziom satysfakcji klienta?Badanie rynku: kilka podstawowych danychGromadzenie a przetwarzanie danych rynkowychKonkurencja pod stałą kontroląBadanie wychwytujące opinie i postawyO tym musi pamiętać socjologSatysfakcja w świetle usług medycznychBadania nakierowane na efektywne działaniaBadanie satysfakcji klientów a sukces marketingowyWieloaspektowe badanie ruchu turystycznegoJak zastosować analizę SWOT w toku badania rynku?Jak utrzymać dobre relacje z klientami?Opinia, która daje szansę wzrostuMetody badawcze, które pozwalają wydobyć informacje o PolakachTurystyka z perspektywy PolakówO czym mówią procesy badawcze z zakresu turystyki?Badania jakościowe czy badania ilościowe?Badania znajomości marki – ile to kosztuje?Wizualizacja danych w badaniach rynkowychBadania satysfakcji pacjentów w placówce medycznej7 wskazówek, które zwiększą efektywność badań satysfakcji pracowników„Czuła” aplikacja webowa do EDM z myślą o kardiologachProgram do ankietBadania lojalności klienta – mierz online, działaj realnieCentrum Badawczo-Rozwojowe – zmiany w gospodarceKonsultacje telemedyczne z neurologiem - bez wychodzenia z domu Konsultacje online z lekarzem pediatrą. Diagnoza infekcji dziecięcychGinekolog online nie tylko gdy potrzebujesz przedłużyć eReceptęLekarz onkolog online. Pacjenci z chorobami nowotworowymi pod stałą opiekąJak przeprowadzić badanie marketingowe online?Zakres badań rynku farmaceutycznegoAnaliza rynku jako inwestycja w przyszłość przedsiębiorstwaStatystyka do habilitacji | Analizy danych do prac naukowychZalety i wady metody badawczej CATIRóżnice między badaniami jakościowymi B2B, a badaniami jakościowymi konsumentów3 wskazówki, aby stworzyć atrakcyjne badanie CAWI 7 zasad, jak stworzyć poprawną ankietę onlineTorbiel łojowaBadania marketingowe kształtują innowacyjnośćWhite Label – model, który zmieni Twój gabinetZalety korzystania z darmowego systemu rezerwacji online w praktyce lekarskiejSztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, czyli nowy wymiar skuteczności w badaniach marketingowychPrzyszłość badań rynkowych. Czy CAWI zdominuje rynek?Jak znaleźć niszę rynkową i wyróżnić się na konkurencyjnym rynku?
Copyright © 2018 Biostat