logo

Konkurencja pod stałą kontrolą

Konkurencja pod stałą kontrolą

Pojęcie konkurencji wychodzi się od łacińskiego słowa concurrere, co oznacza biec razem. Dziś o konkurencji mówi się raczej w kontekście współzawodnictwa między rywalami. Bycie konkurencyjnym pozwala na skuteczne konkurowanie, a więc osiąganie celów mimo przeszkód tworzonych przez konkurentów. Stąd bardzo ważne staje się regularne przeprowadzanie analizy konkurencji.

O tym powiedzą ci analizy…
Osiąganie sukcesu związane jest z maksymalnym wykorzystaniem posiadanych zasobów w formie rzeczy, finansów czy pracowników. Ważne jest również dokonanie analizy rynku, na którym się działa. Analiza konkurencji pozwala na efektywne wejście na rynek bądź na rozpoczęcie działalności na innych rynkach zbytu, a ponadto:

  • pozwala przewidzieć następne ruchy rywali;
  • wykorzystać słabe strony konkurencji;
  • zastosować działające wzorce.

Najważniejsza jest regularność obserwacji
Wspomniany proces analizy powinien odnosić się zarówno do obecnych, jak i potencjalnych konkurentów oraz zakładać regularną obserwację działań przeprowadzanych przez rywali. Stanowiąc narzędzie rozpoznania rynku wspiera proces budowania przewagi konkurencyjnej. Zaś pozyskane wnioski mogą przydać się w takich obszarach jak:

  • tworzenie strategii wejścia na rynek;
  • wytyczanie strategii marketingu i sprzedaży;
  • określanie planów związanych z dystrybucją.

Obszary szczególnie ważne dla konkurencji
Regularne monitorowanie poczynań konkurencji na rynku pozwala na prognozowanie mających zajść zjawisk, a także dynamiczne reagowanie na pojawiające się sytuacje. Tym samym przeprowadzanie analiz pozwala zabezpieczyć firmę przed potencjalnymi stratami. Analiza konkurencji przyglądają się działaniom konkurencji w takich obszarach rynku jak:

  • produkty i usługi konkurencji;
  • klienci;
  • kanały sprzedaży;
  • grupa docelowa;
  • przewaga konkurencyjna;
  • finansowanie;
  • mocne i słabe strony.

Mocne i słabe strony stanowią podsumowanie wszystkich obszarów. Do ich wskazania można użyć analizy SWOT, która uwzględnia także zagrożenia i możliwości wynikające z powyższych obszarów, a więc można powiedzieć, iż traktuje ona całościowo badane zagadnienie.

Konkurencja nie tak straszna!
W obszarze analiz konkurencji należy zauważyć, iż pozwalają one na efektywne zarządzanie posiadanymi zasobami, a także dobranie takich działań, aby zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku. Zważając na to, że konkurencja jest czujna należy ciągle zwiększać efektywność podejmowanych działań oraz decyzji wspierających pozycję na rynku. W tym wszystkim może pomóc poprawne rozpoznanie konkurencji.

Badania rynku w świetle motywacji konsumentaCzym jest i jak badać poziom satysfakcji klienta?Badanie rynku: kilka podstawowych danychGromadzenie a przetwarzanie danych rynkowychKonkurencja pod stałą kontroląBadanie wychwytujące opinie i postawyO tym musi pamiętać socjologSatysfakcja w świetle usług medycznychBadania nakierowane na efektywne działaniaBadanie satysfakcji klientów a sukces marketingowyWieloaspektowe badanie ruchu turystycznegoJak zastosować analizę SWOT w toku badania rynku?Jak utrzymać dobre relacje z klientami?Opinia, która daje szansę wzrostuMetody badawcze, które pozwalają wydobyć informacje o PolakachTurystyka z perspektywy PolakówO czym mówią procesy badawcze z zakresu turystyki?Badania jakościowe czy badania ilościowe?Badania znajomości marki – ile to kosztuje?Wizualizacja danych w badaniach rynkowychBadania satysfakcji pacjentów w placówce medycznej7 wskazówek, które zwiększą efektywność badań satysfakcji pracowników„Czuła” aplikacja webowa do EDM z myślą o kardiologachProgram do ankietBadania lojalności klienta – mierz online, działaj realnieCentrum Badawczo-Rozwojowe – zmiany w gospodarceKonsultacje telemedyczne z neurologiem - bez wychodzenia z domu Konsultacje online z lekarzem pediatrą. Diagnoza infekcji dziecięcychGinekolog online nie tylko gdy potrzebujesz przedłużyć eReceptęLekarz onkolog online. Pacjenci z chorobami nowotworowymi pod stałą opiekąJak przeprowadzić badanie marketingowe online?Zakres badań rynku farmaceutycznegoAnaliza rynku jako inwestycja w przyszłość przedsiębiorstwaStatystyka do habilitacji | Analizy danych do prac naukowychZalety i wady metody badawczej CATIRóżnice między badaniami jakościowymi B2B, a badaniami jakościowymi konsumentów3 wskazówki, aby stworzyć atrakcyjne badanie CAWI 7 zasad, jak stworzyć poprawną ankietę onlineTorbiel łojowaBadania marketingowe kształtują innowacyjnośćWhite Label – model, który zmieni Twój gabinetZalety korzystania z darmowego systemu rezerwacji online w praktyce lekarskiejSztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, czyli nowy wymiar skuteczności w badaniach marketingowychPrzyszłość badań rynkowych. Czy CAWI zdominuje rynek?
Copyright © 2018 Biostat